Wrocław: AM/AZ/PN-7/11 Zaprojektowanie i wykonanie robót
budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja i wyposażenie
pomieszczeń na I piętrze w budynku Katedry i Zakładu Endokrynologii,
Diabetologii i Leczenia Izotopami AM we Wrocławiu przy ul. Pasteura 4, na
Pracownię Naukową Endokrynologii Molekularnej, opracowanego przez Autorską
Pracownię Architektury - mgr inż. arch. Bożenę Marszałkiewicz
Numer
ogłoszenia: 22915 - 2011; data zamieszczenia: 19.01.2011
OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich , ul. Pasteura 1, 50-537 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. (071) 784 00 44; 784-11-73, faks (071) 784 00 45.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: AM/AZ/PN-7/11 Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja i wyposażenie pomieszczeń na I piętrze w budynku Katedry i Zakładu Endokrynologii, Diabetologii i Leczenia Izotopami AM we Wrocławiu przy ul. Pasteura 4, na Pracownię Naukową Endokrynologii Molekularnej, opracowanego przez Autorską Pracownię Architektury - mgr inż. arch. Bożenę Marszałkiewicz.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja i wyposażenie pomieszczeń na I piętrze w budynku Katedry i Zakładu Endokrynologii, Diabetologii i Leczenia Izotopami AM we Wrocławiu przy ul. Pasteura 4, na Pracownię Naukową Endokrynologii Molekularnej, opracowanego przez Autorską Pracownię Architektury - mgr inż. arch. Bożenę Marszałkiewicz. W ramach dokumentacji projektowej należy wykonać Projekt budowlany wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz Projekty wykonawcze (w poszczególnych branżach) wraz z harmonogramem prac, świadectwem charakterystyki energetycznej, SST wykonania robót, przedmiarami robót. Dokumentację należy uzgodnić z Użytkownikiem w szczególności ścisły harmonogram prac. Wymagania dotyczące dokumentacji projektowej: Wykonawca dokumentacji budowlanej w swojej ofercie ryczałtowej winien ująć prace przedprojektowe - inwentaryzację budowlaną architektoniczną i instalacji sanitarnych oraz następujące fazy projektu: - Projekt budowlany wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego koncepcji i zaopiniowany przez Konserwatora Zabytków) - Projekty wykonawcze w różnych branżach - Projekt wykonawczy wyposażenia meblowo sprzętowego jako odrębny dokument (wyposażenie meblowo-sprzętowe nie wchodzi w zakres niniejszego postępowania) - Specyfikacje techniczne Wykonania i odbioru robót - Przedmiary robót Do obowiązków projektanta należy wykonanie dokumentacji budowlanej: zgodnej z obowiązującym prawem budowlanym oraz zgodnie z: Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz.2072). - Zapewnienie udziału projektantów z różnych branż z odpowiednimi uprawnieniami projektowymi - Sporządzenie informacji BIOZ - Wyjaśnienie wątpliwości dotyczących projektu - Sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie prac wykonawczych. - Zaprojektowanie pomieszczeń Laboratoriów w sposób zapewniający- gwarantujący Zamawiającemu wdrożenie systemu Dobrej Praktyki Laboratoryjnej Zakres przebudowy Przewiduje się następujące prace wykonawcze: - demontaż istniejących ścianek działowych - demontaż opraw oświetleniowych i instalacji elektrycznych - czyszczenie i zamontowanie grzejników - wykonanie nowych ścianek działowych w sanitariatach murowanych z silki lub z płyty Gk z wypełnieniem wełna mineralną - zamontowanie nowych drzwi wewnętrznych - wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej - wykonanie podłoża wyrównawczego i posadzki z płytek ceramicznych oraz wykładziny PCV - wykonanie okładzin ceramicznych -sanitariaty i koło zlewozmywaka w pomieszczeniu socjalnym - wykończenie ścian wg projektu wnętrz - wykonanie nowego sufitu podwieszanego wg projektu wnętrz - montaż nowej instalacji elektrycznej i nowych opraw oświetleniowych Wykonawca prac budowlanych w swojej cenie ofertowej winien uwzględnić wykonanie dokumentacji projektowej (budowlanej, wykonawczej i powykonawczej), instrukcji obsługi i eksploatacji, oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, a także wszystkie dodatkowe instalacje i prace, które nie zostały wyszczególnione w wymaganiach PFU, ale są istotne dla prawidłowego korzystania z pomieszczeń, sprawności montowanych urządzeń czy warunków gwarancji, a wynikające z obowiązujących przepisów, wiedzy i doświadczenia wykonawcy. UWAGA W opracowywanej dokumentacji projektowej Wykonawca wykona odrębny projekt wyposażenia meblowo- sprzętowego w remontowanych pomieszczeniach wraz z kosztorysem inwestorskim, na podstawie którego Zamawiający przeprowadzi odrębne postępowanie na wybór wykonawcy tej części zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.00.00.00-9, 74.22.00.00-7, 45.11.30.00-2, 45.11.13.00-1, 45.26.25.00-6, 45.42.11.00-5, 45.43.20.00-4, 45.33.24.00-7, 45.33.12.10-1, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy i 00/ 100 PLN). Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 8 % zatwierdzonej ceny ofertowej (art. 150 ust. 2 PZP.)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w art. 22 ust. 1 Pzp, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia przez Wykonawcę/ów warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana metodą (spełnia - nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach, jakich żąda Zamawiający, z zastrzeżeniem wykorzystania przepisu art. 26 ust. 3 i ust. 4 Pzp.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawia spełnienie tego warunku poprzez przedstawienie wykazu robót budowlanych dot. zaprojektowania i wykonania remontu lub budowy obiektów nie mniej niż. 2-ch, o powierzchni co najmniej 300m2 każdy wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunki ( zał. 2 i zał. 3) mogą spełniać łącznie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie Wykonawcy, że będzie dysponował potencjałem technicznym, zapewniającym zakończenie prac, przyjęte na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawi spełnienie tego warunku poprzez przedstawienie osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług w tym projektowych, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, m.in.(w zakresie projektowania w specjalnościach: konstrukcyjno- budowlanych bez ograniczeń instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wod-kan., instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych; kierownika budowy z uprawnieniami w branżach, elektrycznej, sanitarnej, konstrukcyjnej i instalacji budowlanych) doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami a w tym : a) Koordynatora projektu (Głównego projektanta) : posiadającego uprawnienia w specjalności architektoniczno-budowlanej, lub konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń oraz uprawnienia do wykonywania prac projektowych w specjalności konstrukcyjnej lub architektonicznej, min. 3 letnie w projektowaniu obiektów kubaturowych, w tym zaprojektowanie robót remontowych co najmniej 2 (dwóch) obiektów o powierzchniach nie mniejszych niż 300 m2 każdy, b) Kierownika budowy : posiadającego min. 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń, który kierował budową lub remontem co najmniej 2 obiektów, każdego o powierzchni nie mniejszej niż 300 m2, posiadającego też znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie, lub zatrudnienie na koszt Wykonawcy tłumacza języka polskiego, przez okres realizacji umowy (odpowiednie oświadczenie Wykonawcy). c) Kierowników branżowych budowy z uprawnieniami bez ograniczeń we wszystkich branżach podanych poniżej, posiadających co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe podczas pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w następujących specjalnościach: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; Do załącznika nr. 2 Wykonawca winien dołączyć kopie dokumentów potwierdzających posiadanie w/w uprawnień, ważne na dzień składnia ofert i kopie aktualnych zaświadczeń potwierdzające przynależność tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawia spełnienie tego warunku załączając do oferty opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 400.000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy PLN), oraz informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej 400.000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy PLN), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Do załącznika nr. 2 Wykonawca winien dołączyć kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług w tym projektowych, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, ważne na dzień składnia ofert i kopie aktualnych zaświadczeń potwierdzających przynależność tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty przy wystąpieniu przynajmniej jednego z następujących warunków: a) termin zakończenia prac, za zgodą obu stron może ulec przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: działania siły wyższej np. klęski żywiołowej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót lub wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności np. w wyniku działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy, potwierdzony przez inspektora nadzoru. W przedstawionych w niniejszym ustępie przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym że minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie danemu okresowi powodującemu opóźnienie. b) w wyniku zaistnienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili podpisania umowy np.: - zmiana ilości robot, zmiana ilości robot wynikająca ze zmiany projektu, której nie dało się przewidzieć w dniu zawarcia umowy, a jest konieczna dla uzyskania zamierzonego efektu końcowego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.am.wroc.pl link przetargi
ZZP 2011 r nr PN- 7 /11.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: www.am.wroc.pl link przetargi ZZP 2011 r nr PN- 7
/11..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.02.2011 godzina 10:00, miejsce: Zespół ds. Zamówień Publicznych Akademii Medycznej we Wrocławiu, 50-368 Wrocław, ul. Mikulicza - Radeckiego 5 pokój 31/32.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie